Wednesday, October 22, 2008

Protokol Yahudi siri 3

Assalamu'alaikum wbth,

Objektif Yahudi

Tujuan kaum yahudi itu ialah untuk menubuhkan satu kerajaan yang akan menguasai seluruh dunia dan mereka sendiri menguasai kerajaan tersebut. Kerajaan itu akan diketuai oleh seorang 'dictator' atau pemimpin kuku besi, dan doa akan dibantu oleh dua orang penolong.

Mereka akan menukar sistem cukai daripada cukai pendapatan (income tax) kepada cukai harta atau simpanan (property tax). Sistem cukai ini adalah bersamaan dengan sistem zakat kita tetapi mungkin kadar yang akan mereka gunakan adalah jauh lebih tinggi daripada kadar zakat. Mereka akan gunakan sistem cukai itu kerana mereka tahu sistem zakat Islamlah yang paling baik, dan sistem yang ada sekarang ini hanya akan membawa kepada kemusnahan dan kehancuran. Jadi apabila mereka memerintah kelak, walaupun penuh dengan kekejaman dan pemerasan, orang akan berkata bahawa sekurang-kurangnya sistem yang ada sekarang ini adalah lebih baik daripada sistem yang ada dahulu.

Pandangan Terhadap Manusia Lain

Mereka cukup memandang rendah dan hina kepada manusia-manusia lain. Mereka memandang manusia sebagai haiwan yang hanya mengikut hawa nafsu mereka. Melalui analisa psikologi yang mereka lakukan, Protocols itu mengatakan bahawa manusia lebih cenderung untuk melakukan kejahatan daripada kebaikan. Ini adalah bertentangan dengan ajaran Islam.

Mengikut Islam, manusia adalah lebih cenderung untuk melakukan kebaikan daripada kejahatan. Hanya apabila dipaksa, baru mereka akan terpesong dari jalan yang benar. Protocols itu juga menyebut bahawa manusia bila berada dalam satu kumpulan, kelakuan mereka akan berubah mengikut kumpulan itu. Kuasa dari satu kumpulan itu adalah satu kuasa yang cukup kuat dan boleh memusnahkan apa saja jika kita pandai menguasainya.

Kandungan Risalah Freemason

Jika dibandingkan dengan Protocols, risalah-risalah Freemason adalah lebih umum dan tidak sejelas seperti Protocols. Ini adalah kerana Protocols itu hanya untuk bahagian atasan sahaja, manakala risalah Freemason pula adalah untuk mereka-mereka yang masih di peringkat bawah. Mereka tidak mahu mendedahkan tujuan jahat mereka kepada ahli-ahli yang masih baru. Jadi, risalah-risalah Freemason ditulis dengan lebih berhati-hati, ditulis seolah-olah mereka bertujuan baik dan sebagainya.

Contohnya: Mungkin dalam risalah Freemason, ditulis bahawa manusia akan jadi lemah dan tidak dapat bekerja selepas daripada peperangan demi peperangan, dan tamaddun akan musnah melalui peperangan. Dari sudut ini kita akan nampak seolah-olah mereka bersimpati dengan nasib manusia, tetapi hanya bahagian atasan sahaja yang memahami akan maksud sebenar tulisan itu; iaitu peperangan ialah cara yang boleh mereka gunakan untuk mencapai tujuan mereka untuk menguasai dunia, negeri yang sedang berperang akan terlalu sibuk untuk memikirkan masalah lain dan selepas perang pula mereka akan jadi lemah. Jadi peperangan akan memudahkan lagi mereka mencapai tujuan jahat mereka.

Menyembunyikan Manusia dan Sejarah Kegemilangannya

Satu lagi cara ialah mereka menyembunyikan manusia dari sejarah manusia itu sendiri, dari sejarah mengenai kejayaan dan pencapaian manusia di zaman silam. Ini adalah kerana sebuah negeri yang tahu bahawa mereka dahulu adalah sebuah negeri yang kuat akan tebih yakin dengan diri mereka dan dengan sendirinya akan menjadi lebih kuat dan sukar dikalahkan.

Begitulah sebaliknya dengan negeri yang tidak tahu akan sejarah kekuatan mereka Apabila kita tidak tahu sejarah kita, kita juga tidak akan tahu tentang pencapaian atau kekuatan kita di masa dahulu. Contohnya dari segi penulisan buku. Kita tidak akan tahu bahawa orang-orang Malaysia dahulu ada menulis buku-buku seperti seerah, fiqah dan Iain-lain. Bila kita membaca buku-buku seperti itu, kita akan merasakan bahawa ia datang dari luar. Perkara seperti ini akan membuatkan kita merasa rendah berbanding dengan kalau kita tahu bahawa kita mempunyai sejarah yang gilang-gemilang.
Sambungan ...PBB sebagai wasilah

No comments: