Thursday, November 20, 2008

Protokol Yahudi siri 7

Assalamu'alaikum wbth,

5) Melemahkan semua kerajaan dan negara-negara yang ada sekarang sehingga mereka tidak mampu lagi untuk mempertahankan negara mereka dari musuh-musuh.

Melemahkan semua kerajaan dan negara-negara yang ada sekarang sehingga mereka tidak mampu lagi untuk mempertahankan negara mereka dari musuh-musuh.

Mereka juga akan cuba untuk memecahkan negara-negara yang besar kepada negara-negara kecil seperti yang telah bertaku kepada Soviet Union, sehingga nanti tidak akan ada lagi negara yang kuat melainkan PBB. Proses melemahkan negara-negara ini boleh dilakukan dengan banyak cara:
i) Melumpuhkan kekuatan ekonomi negara-negara tersebut dengan cara menggalakkan mereka berhutang dengan Bank Dunia yang dikuasai oleh yahudi. Penglibatan dalam peperangan atau berbelanja lebih daripada yang mereka mampu akan menyebabkan negara-negara tersebut terpaksa berhutang dengan Bank Dunia. Negara-negara yang berhutang itu kemudiannya akan terpaksa membayar balik hutang mereka dengan kadar faedah yang amat tinggi dan ini akan metemarikan kedudukan kewangan mereka.

Kebanyakan negara-negara yang berhutang dengan Bank Dunia ini tidak akan mampu untuk membayar balik hutang-hutang mereka. Yang boleh mereka bayar hanyalah duit faedah tiap-tiap tahun agar hutang mereka tidak meningkat sepertimana yang dilakukan oleh US sekarang. Telah diramalkan untuk tahun 1994 nanti, perbelanjaan US untuk membayar hutangnya akan melebihi perbelanjaan-perbelanjaan lain. Bahkan banyak negara-negara dunia sekarang seperti Pakistan, tidak mampu lagi untuk membayar bunga untuk hutang-hutang mereka.

ii) Mengadakan cubaan-cubaan untuk membunuh pemimpin-pemimpin negara yang ada. Ini bukan sahaja akan menimbulkan huru-hara dalam negara bahkan juga akan membuatkan rakyat tidak hormat lagi kepada kerajaan dan menyangka bahawa kerajaan sudah lemah.

iii) Menimbulkan kekecohan di dalam negara melalui media massa dengan cara menghebohkan kelemahan-kelemahan kerajaan seperti rasuah, skandal, penipuan dan sebagainya yang akan membuatkan rakyat hilang kepercayaan kepada kerajaan.

iv) Menjadikan kemiskinan dan kebuluran berleluasa dengan mengadakan kadar pengangguran yang tinggi, sistem gaji yang rendah, kadar inflasi atau harga barang-barang yang cukup tinggi dan Iain-lain lagi.

v) Mengenakan cukai yang tinggi kepada orang-orang miskin. Sistem cukai yang mereka gunakan untuk tujuan ini ialah cukai pendapatan. Cukai pendapatan ini akan dikenakan kepada semua rakyat dan akan menyebabkan orang-orang miskin bertambah sengsara. Orang-orang kaya pula tidak akan terjejas kerana cukai pendapatan itu tidak akan menyentuh harta-harta mereka yang banyak dan mereka pula berkemampuan untuk mengupah orang lain agar mereka tidak perlu membayar cukai atau hanya membayar sedikit sahaja. Sistem tidak adil seperti ini akan menimbulkan rasa benci dalam hati rakyat kepada pemimpin dan kerajaan mereka.

vi) Melibatkan negara-negara dengan perlumbaan mengumpul senjata. Jika melihat negara jiran mereka membeli senjata yang banyak, mereka akan rasa terancam dan akan membelanjakan banyak duit untuk membeli senjata-senjata yang lebih canggih dan lebih mahal.

vii) Merosakkan atau mengurangkan produktiviti negara. Meletakkan harga yang cukup rendah kepada barang-barang mentah, contohnya minyak, sehingga duit yang didapati dari hasil jualan tidak mampu untuk membiayai belanja pengeluaran. Akibatnya negara akan rugi dan kilang-kilang terpaksa ditutup.

viii) Melibatkan negara-negara tersebut dalam peperangan demi peperangan, sama ada dengan negara luar atau melalui rakyat mereka sendiri yang menentang kerajaan, sehinggalah negara-negara itu menjadi lemah dan tidak boleh berperang lagi atau mempertahankan diri mereka dari musuh. Mereka juga akan memastikan tiada pihak yang menang dalam peperangan-peperangan ini. Apabila peperangan tamat, kedua-dua belah pihak akan menjadi lemah.

Contoh yang paling baik sekali adalah peperangan antara Iran dengan Iraq. Bukan sahaja ramai yang akan mati akibat peperangan tersebut, tetapi ianya akan melemahkan ekonomi semua negara-negara yang terlibat. Cara ini juga akan menyebabkan negara-negara itu menghabiskan banyak duit untuk membeli senjata-senjata mahal untuk pertahanan negara.

ix) Mengadakan tunjuk perasaan, mogok dan demonstrasi untuk menentang kerajaan sehingga kerajaan akan terpaksa bertindak dengan keras untuk menghentikan tunjuk perasaan dan demonstrasi tersebut seperti yang beriaku di Beijing tidak lama dahulu.

x) Menaikkan orang-orang yang bodoh dan jahil untuk menjadi pemimpin negara, dan orang-orang bijak pandai hanya sebagai pembantu atau penasihat sahaja.

Memecahbelahkan negara-negara yang ada untuk melemahkannya memang menjadi tujuan mereka sebagaimana yang telah mereka cuba lakukan kepada US pada abad ke 19. Malah Jeneral Albert Pike (ketua Freemason masa itu dan pengarang buku "Morals And Dogmas") telah menulis 'Declaration of Independence' untuk Arkansas, menjadikan ia sebuah negeri yang merdeka dari US. Tetapi mereka gagal kerana pihak utara di bawah Lincoln telah berjaya mengalahkan pihak selatan yang dikuasai oleh Freemason. Lincoln yang bukan seorang Freemason telah menggagalkan rancangan mereka untuk memecahkan US.
Sejak dari itu mereka telah memastikan bahawa sesiapa sahaja yang akan naik menjadi presiden US mestilah seorang Freemason. Dan sejak 1948 hinggalah sekarang, semua presiden US adalah Freemason dengan degree yang tertinggi.

bersambung...insha Allah

1 comment:

Jemiro said...

benar2 perlu digaris bawahi hal ini

Menaikkan orang-orang yang bodoh dan jahil untuk menjadi pemimpin negara

pemimpin rusak maka rakyatnya pun akan rusak!

nice post =D thx mas infonya :D