Sunday, September 07, 2008

Pakatan Jahat Antarabangsa siri 9

Assalamu'alaikum wbth,

Sambungan …16 LANGKAH JAHAT MENCAPAI MATLAMAT

Langkah-langkah mereka, menurut pengarang, untuk mencapai matlamat jahat mereka adalah seperti berikut:

5) Merahsiakan ketua-ketua mereka dan merahsiakan kekuasaan yang dimiliki oleh orang-orang Yahudi.


Sehinggalah mereka sampai kepada satu tahap di mana tidak ada siapapun yang boleh menentang mereka. Sifat manusia itu memang suka menonjolkan dirinya, apatah lagi jika ia menjadi ketua bagi sesuatu kumpulan yang cukup berpengaruh, tetapi yahudi-yahudi itu sanggup mengorbankan hasrat mereka untuk menjadi terkenal demi untuk mencapai matlamat mereka.


Jika mereka mendedahkan diri mereka sekarang, maka sudah tentu mereka akan mendapat tentangan dari rakyat. Oleh kerana itulah mereka berkorban untuk menunggu sehingga mereka mempunyai kekuatan yang cukup sebelum mendedahkan diri. Pada masa itu barulah mereka akan mendedahkan diri masing-masing. Media umpamanya, cuba menonjolkan bahawa presiden US lah yang paling berkuasa sedangkan mereka tahu bahawa presiden itu hanyalah sebagai pak turut sahaja.



6) Memulakan dan menamatkan peperangan.


Kemudian peperangan ini diakhiri dengan perjanjian damai yang tidak menguntungkan mana-mana pihak, walaupun pihak yang menang kecuali pihak yahudi. Pihak yahudilah atau pengikutnya yang akan menguasai atau mengetuai perjanjian damai itu.


Fakta yang penting ialah peperangan ini akan membuatkan negeri yang berperang itu bankrap kewangannya dan dikuasai oleh hutang yang banyak. Yang memberi hutang ialah yahudi (melalui institusi yang dikuasainya seperti IMF). Akibatnya, kebanyakan negeri di dunia ini dalam keadaan berhutang termasuklah US.


Bagi peperangan yang tiada penghujungnya seperti di Lubnan, lebih banyak kewangan yang diperlukan.


7) Menggunakan keganasan dan kebebasan untuk menguasai orangramai.


Termasuklah pengangguran, kebuluran untuk menguasai orangramai. Yahudi merasakan bahawa cara sedemikian adalah yang paling cepat untuk menguasai orangramai. Contohnya seperti selepas Revolusi Perancis telah berlaku era keganasan yang telah digunakan dengan berkesan oleh yahudi untuk menguasai.


Begitu juga, slogan 'kebebasan' digunakan untuk mengelirukan orangramai. Kita dapati bahawa pegangan Freemason ialah:


i) Persamaan hak
ii) Kebebasan
iii) Persaudaraan (Fraternity)

8) Menggunakan monopoli antarabangsa


Berbagai pertubuhan atau kompani didaftarkan di pelbagai negara. Dengannya, yahudi akan menjadikan sesuatu barang atau komoditi hanya akan dikuasai oleh mereka. Contohnya, sekarang mereka mempunyai IMF (International Monetary Fund) dalam Bank Dunia (World Bank). Dengan IMF, banyak negara benar-benar tunduk pada yahudi.


Kemudian, mereka akan mengarah dan mengawal negara-negara untuk berbuat sesuatu untuk faedah mereka. Seperti pinjam wang sebanyak ini dan gunakan wang sebanyak itu untuk membeli barang ini, dsb. Atau, kalau sesuatu negara itu mahu membeli gandum, mereka akan memastikan dulu bahawa negara itu mempunyai kredit dengannya (IMF). Kemudian kalau hendak mendapat kredit, IMF arah bahawa negara itu mestilah ikut peraturan/program itu dan ini. Contohnya, IMF arahkan Mesir supaya:


i) Tidak memberikan subsidi gandum dan beras (kepada sesiapa)
ii) Benarkan Kapitalisma Bebas (Free Capitalism) dan Pelaburan Bebas (Free Investment)

Iran, umpamanya, walaupun di bawah kuasa Khomeini, mempunyai wang dan minyak, ia tidak boleh membeli sesuatu dari negara lain melainkan jika mempunyai apa yang dinamakan sebagai kredit dari IMF.

Sekarang kedapatan pelbagai syarikat antarabangsa seperti IBM, dsb. Syarikat seperti ini sangat berpengaruh bahkan ada yang mengatasi pengaruh kerajaan. Setiap pemerintah yang hendak berkuasa ditentukan supaya mempunyai ikatan yang baik dengan kompani seperti itu dan TC (Trilateral Commission) yang juga merupakan pertubuhan antarabangsa. Sejak dari Carter, setiap yang memimpin di US adalah dari TC.



bersambung .... LANGKAH JAHAT MENCAPAI MATLAMAT

No comments: