Friday, August 08, 2008

Pakatan Jahat Antarabangsa siri 3

Assalamu'alaikum wbth,



KEMENANGAN DARI ALLAH

Satu perkara yang perlu kita ingat ialah bahawa ALLAH lah yang menentukan segala-galanya. Mereka mempunyai perancangan jahat mereka, ALLAH pun mempunyai perancangan-Nya sendiri. Firman ALLAH SWT, maksudnya:
"Mereka membuat rancangan jahat, ALLAH pun membuat rancangan. Dan ALLAH lah perancang yang paling baik." (Al Anfaal: 30)

Berkenaan dengan perancangan mereka, ALLAH berfirman lagi yang maksudnya:
"Dan sesungguhnya makar (perancangan jahat) mereka itu (amat besar) sehingga gunung-gunung boleh musnah kerananya" (Ibrahim: 46)

Firman ALLAH lagi, maksudnya:

"Dan mereka merencanakan makar dengan sungguh-sungguh dan Kami merencanakan makar (pula), sedang mereka tidak menyedari. Maka perhatikanlah betapa sesungguhnya akibat makar mereka itu, bahawasanya Kami membinasakan mereka dan kaum mereka semuanya." (An Naml: 50-51)

Dan lagi firman ALLAH, maksudnya:

"Rumah mereka sekarang tidak didiami melainkan oleh sedikit sahaja. Dan Kami (ALLAH) adalah Pewaris rumah itu." (Al Qasas: 58)

Jadi, mereka yang merancang, tetapi akhirnya ALLAH lah yang akan menentukan siapakah yang akan menang. Bahkan tindakan mereka untuk memusnahkan komunisme itu adalah membawa keuntungan kepada orang-orang Islam kerana banyak republik-republik Islam yang selama ini berada di bawah perintah komunis Soviet dapat merdeka.

Ada seorang muslim dari Soviet yang datang ke US telah ditanya kepadanya tentang republik-republik muslim di sana, adakah mereka akan dapat bebas dan merdeka. Jawab beliau, "Sudah tentu. Mereka cuma menunggu masa sahaja. Dan Rusia tahu tentang ini, jadi sebab itulah mereka sedang cuba untuk mengeluarkan semua kelengkapan nuklear yang ada di republik-republik muslim tersebut. Mereka tidak mahu orang Islam mempunyai senjata nuklear di tangan mereka apabila mereka merdeka nanti."

1 comment:

Anonymous said...

.......................................

Congratulations
to You...

It's an adventure, to visit
your great web.blog.site.
Excellent work.
Keep up.

Andrew
olah.004@gmail.com
g o o l e w e b l i n k s

http://egogooglogy.blogspot.com/
http://googlewebconnect.blogspot.com/
http://googlewebchurch.blogspot.com/

.........................................