Tuesday, January 27, 2009

PERSATUAN BANGSA-BANGSA BERSATU SIRI 1

Assalamu'alaikum wbth,

Dalam siri kali ini saya ingin berkongsi mengenai Persatuan Bangsa-bangsa bersatu(PBB). Sejak ia ditubuhkan, ianya tidak lebih sebagai kuda tunggangan Yahudi antara bangsa.
Selamat membaca.

Perubahan yang Cepat

Pola politik dunia sekarang berubah dengan begitu cepat sekali dan ia memerlukan pimpinan yang cekap dan mempunyai maklumat yang cukup untuk dapat memimpin jama'ah pada masa yang begitu mencabar ini. Kita telah lihat bagaimana Soviet Union dijatuhkan dan dipecahkan dengan begitu cepat sekali. Peta kawasan itu sentiasa berubah-ubah dan setiap hari ada negeri baru yang mahu bebas dari cengkaman Rusia.

Banyak negara-negara yang ditubuhkan pada awal abad ini telah runtuh atau mulai runtuh dan dpecah-belahkan kepada banyak negeri-negeri kecil. Bilangan negeri-negeri di dunia hari ini semakin bertambah dan mungkin akan 'double' (berganda dua) dalam masa 20 tahun. Banyak pertumpahan darah dan keganasan sedang dan akan berlaku di segenap pelusuk dunia.

PBB Semakin Kuat

Sekarang ini PBB menjadi semakin kuat dan bertambah pengaruhnya di dunia ini sehinggakan Amerika, satu-satunya 'superpower' yang masih kuat telah tunduk kepadanya. Kejadian-kejadian yang berlaku sekarang ini berlaku begitu cepat sekali dan diramalkan bahawa beberapa tahun yang akan datang ini akan menjadi tempuh yang paling ganas di abad ke 20 ini atau di sepanjang sejarah dunia. Banyak perkara-perkara yang mengejutkan akan berlaku dalam masa 7 hingga 10 tahun yang akan datang ini. Bahkan kemungkinan untuk berlakunya perang nuklear pun ada.

Untuk kita dapat mengikuti perubahan-perubahan yang berlaku dengan cepat ini, perlulah kita memahami PBB.

Kekuatan PBB sedang ditambah dengan begitu cepat cekali, terutamanya dari segi ketenteraan, dan diramalkan bahawa PBB inilah yang akan menjadi asas kepada kerajaan yang akan memerintah dunia yang hendak ditubuhkan oleh golongan Zionis Yahudi.

Mereka ingin membina PBB yang kuat dan boleh menghancurkan mana-mana kerajaan di dunia ini yang menentangnya. Sekarang ini PBB telah pun ada tidak kurang dari 60,000 orang tentera di bawahnya yang sedang bertugas di Somalia, Cambodia, Bosnia dan beberapa negeri lain. Sehingga sekarang ini, tentera-tentera PBB diletakkan di bawah arahan 'Security Council' bukan di bawah 'Security General'. Sekarang mereka sedang usahakan untuk meletakkan tentera-tentera ini di bawah arahan Security General dan dia boleh menghantarkan tentera-tentera ini ke mana sahaja tanpa perlu mendapatkan kebenaran dari negara yang menghantarkan tentera tersebut terlebih dahulu.

US dan PBB

Sekarang ini kita nampak bahawa US menguasai dan menggunakan PBB untuk kepentingannya, tetapi keadaan ini akan berubah dan nanti PBB lah yang akan menguasai US dan menggunakannya untuk menubuhkan kerajaan dunia mereka.

Kajian terakhir yang dibuat oleh kementerian pertahanan US menunjukkan bahawa mereka menyokong idea untuk meletakkan 10,000 orang tentera di bawah arahan 'Security General' PBB. Jadi dia boleh memerintahkan tentera-tentera itu untuk pergi ke mana-mana sahaja.

Ini hanyalah permulaan sahaja. Ada juga cadangan lain yang mengatakan setiap negeri di dunia ini perlu menghantar 1,000 orang tentera untuk berkhidmat di bawah PBB. Jadi lebih 150,000 tentera akan berada di. bawah PBB dan mereka boleh memerangi dan mengalahkan US.

Ada juga berita mengatakan satu pasukan tentera sedang dilatih di US ini untuk menakluki California. Alasan mereka latihan itu ialah untuk mengatasi sebarang masalah yang mungkin timbul sekiranya berlaku huru-hara secara besar-besaran di California seperti yang berlaku di Los Angeles baru-baru ini.

Banyak lagi perkara-perkara yang mereka cuba lakukan atau sedang dalam perancangan seperti mengadakan kem tahanan yang besar di Pennsylvania untuk mengurung rakyat-rakyat yang disyaki menentang kerajaan, menggabungkan tiga pertubuhan iaitu Federal Bureau of Investigation (FBI), Alcohol Tobacco and Firearms (ATF) dan Drug Enforcement Agency (DEA) menjadi satu unit polis kebangsaan untuk menangkap dan menyoal-siasat rakyat yang disyaki menentang kerajaan.

Mereka juga melantik seorang yang berasal dari Poland iaitu Shalikasvili, untuk memegang jawatan 'Chairman of the Joint Chiefs Of Staff' untuk menggantikan Colin Powell. Ketika ditanya pendapatnya mengenai penyerahan pemerintahan tentera US di bawah orang yang bukan rakyat US (i.e PBB), beliau menjawab boleh sekiranya dilakukan mengikut syarat-syarat yang tertentu.

Jadi jelas menunjukkan mereka cenderung untuk menyerahkan tentera US supaya berada di bawah PBB. Jadi orang yang akan menentukan nasib orang-orang US bukanlah orang US tetapi sesiapa yang mengetuai PBB. Sekiranya kerajaan US menentang PBB, PBB boleh menghantar tentera US untuk menghancurkan kerajaan US.
bersambung

No comments: